Schotel Vrachtwagen  thumbnail

Schotel Vrachtwagen

Published Mar 11, 25
10 min read
[=headercontent] Rij Rusttijden Vrachtwagen [/headercontent]

De DAF Drowsiness Detection beoordeelt de alertheid van de man of vrouw achter het stuur en waarschuwt als een pauze nodig is - vrachtwagen elektrisch. Tijdens de testritten met de DAF XG en XF waren we onder de indruk van de Predictive Cruise Control die erg aangenaam werkt. Die stond ingesteld op +5 voor de afdalingen en -10 voor de hellingen

Als bedrijfsleider-chauffeur deelt hij zijn voertuig dus niet, zoals in sommige andere vloten. Zijn wagenpark telt een trekker en twee opleggers, een diepladerplatform voor strotransport en een aanhangwagen met bewegende bodem. “Afhankelijk van de vraag en de klanten is het een troef qua flexibiliteit om over die twee types aanhangwagens te beschikken,” legt Aurélien Vanaubel uit.

Trots op zijn lookAurélien is erg trots op zijn vrachtwagen - brand vrachtwagen vandaag. Voor hem is het merkimago belangrijk. Dat zie je aan de decoratie van de Iveco en de manier waarop hij de wagen permanent schoon houdt. Zijn S-Way werd trouwens geselecteerd als een van de zes mooiste Iveco’s van het land tijdens Passion4Trucks 2022.Historiek van de bestellingToen Aurélien het bedrijf overnam, maakte ook een trekker-oplegger van een ander merk deel uit van het wagenpark

Uiteindelijk viel zijn oog op een S-Way met de grote AS-cabine.“De volledige luchtvering is een must qua comfort.” Aurélien VanaubelDie keuze hangt samen met het werk tijdens de zomerperiode, waarin hij vaak in de truck moet overnachten omdat de trajecten dan langer zijn. Maar waarom een Iveco S-Way? “Niet alleen de look heeft me overtuigd, ook de aankoopprijs en het onderhoudscontract hebben de doorslag gegeven.

Koppelschotel Vrachtwagen

Het vermogen van 570 pk laat zich verklaren door het feit dat het voertuig vaak rijdt op Ardeense en Noord-Franse wegen. De wagen beschikt over verschillende nuttige opties die het comfort aan boord verhogen, zoals nachtverwarming en -airconditioning - bmw vrachtwagen. Daarnaast vermelden we nog het hydraulische systeem, de GPS, de aluminiumvelgen, kortom, deze trekker is zo goed als “full option.” De versnellingsbak is gerobotiseerd en heeft twaalf versnellingen.‘Huisgemaakte’ uitrustingVoor Aurélien is het comfort aan boord belangrijk

Het resultaat is verbluffend en een andere chauffeur die met hetzelfde probleem worstelde heeft de oplossing intussen gekopieerd. Met bijna 350.000 kilometer op de teller kunnen we ervan uitgaan dat de S-Way zo’n 115.000 kilometer per jaar aflegt. Hij is beschermd door een onderhoudscontract. Wat de onderhoudsgeschiedenis betreft heeft Aurélien geen enkele grote panne te betreuren, enkel een paar klassieke probleempjes: “Een slangetje, een probleem met de AdBlue-sensor, een afsluitklem en, iets minder handig, een klein waterlek in het dak.”Niets heel ergs, maar bij dergelijke incidenten besef je pas hoe reactief en competent de dealer is.



“Achille en Michaël zijn niet alleen heel competent, zereageren ook snel en luisteren naar de klant. vrachtwagen ongeval kippen. Ze delen hetzelfde belang: dat de klant zo snel mogelijk weer tevreden kan vertrekken en vooral niet moet terugkeren, zeker wanneer je bedenkt dat we maar één voertuig hebben om mee te werken.”Het verbruik situeert zich tussen de 37 en 38 liter per 100 kilometer, wat te verklaren valt door het zeer heuvelachtige reliëf van de regio

In een niet bepaald rooskleurige economische context gaat het toch om een belangrijke kostenpost,” legt Aurélien Vanaubel uit - tesla vrachtwagen prijs. Deze laatste wil nu vooral zijn trouwe klanten aan boord houden om het voortbestaan van het bedrijf te verzekeren. Een opvolger voor de vrachtwagen is vandaag nog niet aan de orde, ook al is Aurélien verheugd over de evolutie van het huidige model, vooral wat het comfort van de chauffeur betreft

Vrachtwagen Chaffeur

Claude YvensDirect en indirect zicht waren belangrijke factoren in de eindresultaten van de Euro NCAP-tests. kooiaap vrachtwagen. Euro NCAP staat voor European New Car Assessment Program. Deze onafhankelijke organisatie werd in 1997 opgericht om het veiligheidsniveau van verschillende soorten voertuigen te beoordelen. Elk voertuig wordt beoordeeld met nul tot vijf sterren, waarbij 'nul sterren' betekent dat het voertuig wel aan de wettelijke eisen voldoet, maar geen bijzondere veiligheidsvoorzieningen biedt

De resultaten van die tests werden in november 2024 gepubliceerd. Appelen en perenDe belangrijkste Europese fabrikanten (Ford Trucks werd blijkbaar niet gevraagd) werden verzocht om een 4x2 trekker te leveren die representatief was voor hun lange-afstandsgamma. Twee fabrikanten (Volvo en Scania) leverden twee voertuigen, twee andere slechts één en drie fabrikanten stuurden hun kat.

Sinds de invoering van het modeljaar 2024 heeft MAN deze veiligheidssystemen standaard laten monteren, lang voor de wet dat vereiste. In deze context is MAN van mening dat het Euro NCAP-testinitiatief weinig toegevoegde waarde biedt op het vlak van veiligheid - vrachtwagen sloperij belgië.”Zoals we verder zullen zien, had dit een aanzienlijke impact op de resultaten

In het geval van Iveco was dit bijzonder nadelig, aangezien de geteste S-Way dateerde uit... 2022 en duidelijk niet op dezelfde manier was uitgerust als een S-Way van het modeljaar 2025. In mindere mate werd ook de Mercedes-Benz Actros benadeeld, omdat het een model uit 2024 betrof, dat nog niet was uitgerust met alle rijhulpmiddelen die door de GSR2-richtlijn worden opgelegd.

In dat laatste domein biedt bijvoorbeeld geen enkele fabrikanteen rechtstreekse noodoproep (e-call) of een systeem om inzittenden in alle veiligheid uit het voertuig te halen - lengte vrachtwagen. Deze punten werden daarom niet beoordeeld. Wat het zicht betreft, test Euro NCAP zowel direct als indirect zicht en blijkt heel duidelijk dat voertuigen uitgerust met camera's in plaats van achteruitkijkspiegels op dit vlak veel beter presteerden

Oldtimer Vrachtwagen

In alle drie de categorieën behaalde de Volvo FM het beste algemene resultaat van alle geteste trucks, met scores van respectievelijk 87%, 89% en 80%.Euro NCAP licht toe: “Het directe zicht is zeer goed, geholpen door het aanwezige Camera Monitoring System in combinatie met zeer goede assistentiesystemen. De FM scoort ook zeer goed bij het vermijden van aanrijdingen en beschikt over alleDe Volvo FM kwam als grote winnaar uit deze tests.

Iveco wijst er wel op dat de door Euro NCAP gemeten prestaties niet overeenkomen met wat de S-Way 202 te bieden heeft, met name op het vlak van direct zicht. Het is een feit dat een vrachtwagen die in 2022 voor het eerst werd ingeschreven, niet kan concurreren met een vrachtwagen van modeljaar 2024 of 2025.

De MAN TGX daarentegen was een voertuig van modeljaar 2025. Toch relativeerde de Duitse fabrikant het belang van de resultaten door erop te wijzen dat het initiatief van Euro NCAP niet werd ondersteund door de ACEA (de Europese vereniging van autofabrikanten) of de Duitse federatie VDA. Hetzelfde geldt voor Daimler Truck, dat van mening is dat de testscenario's en beoordelingscriteria van Euro NCAP deels gebaseerd zijn op kunstmatige tests die niet altijd de onderliggende oorzaken weerspiegelen die tijdens echte tests naar voren komen: “Bovendien voldoen de beoordelingscriteria niet volledig aan de procedures en specificaties die door de wetgeving zijn voorgeschreven” - laadplatform vrachtwagen.Moeten we daarom het kind met het badwater weggooien? Toegegeven, deze > Volvo FM ★★★★★> Renault T, Scania G, Volvo FH Aero ★★★★> DAF XF, MAN TGX, MercedesBenz Actros** ★★★> Iveco S-Way* ★* voertuig van 2022 ** voertuig van 2024eerste tests vonden niet onder ideale omstandigheden plaats



Het zou echter goed zijn als alle fabrikanten (inclusief nieuwkomers op de markt) zich vrijwillig aan de Euro NCAP-tests zouden onderwerpen wanneer deze in de toekomst opnieuw worden georganiseerd. In afwachting daarvan, hebben de merken die het spel hebben mee gespeeld het volste recht om hun goede scores te delen.

Wipkar Vrachtwagen

Om dit label te krijgen, moest het voertuig minstens drie sterren behalen, bijzonder goed presteren in direct en indirect zicht en beschikken over een noodremsysteem dat reageert op voetgangers en fietsers op de weg vóór het voertuig en op fietsers in bochten. vrachtwagen kleuren. Missie geslaagd voor de twee Volvo's, de Scania G en de DAF XF.> Waarschuwingssysteem voor slaperigheid en verlies van aandacht> Realtime informatie over snelheidsbeperkingenDe Renault T behaalde vier sterren

Met een breed assortiment aan compressoren, pompen en vacuümsystemen onderscheidt het bedrijf zich niet alleen door het leveren van hoogwaardige apparatuur maar ook door zijn uitgebreide totaalservice (huur lichte vrachtwagen). Sales Manager Frank Jacobs licht toe: "Gardner Denver viert dit jaar zijn 30-jarige aanwezigheid in België (vrachtwagen garage). Onze kracht ligt in de totaalservice die wij bieden

Wij begrijpen precies wat onze klanten nodig hebben. In de afgelopen jaren hebben we onze expertise uitgebreid naar het domein van elektrische voertuigen door ons te specialiseren in de ontwikkeling en het onderhoud van compressoren voor deze sector. vrachtwagen containersysteem. Met de opkomst van e-mobiliteit is de vraag naar geavanceerde compressoren niet alleen voor elektrische bussen - maar ook voor vrachtwagensaanzienlijk toegenomen en wij zijn trots dat we een drijvende kracht zijn in deze snelgroeiende markt

Het Transport Management Systeem, het zenuwcentrum van elk zichzelf respecterend transportbedrijf, heeft de afgelopen jaren flinke ontwikkelingen doorgemaakt. De laatste betreft de manier waarophet met data wordt gevoed. Claude YvensAlle middelgrote en grote bedrijven gebruiken een TMS (of zouden het moeten gebruiken). De enige gevallen waarin dit niet echt noodzakelijk is, zijn kleine bedrijven of bedrijven die uitsluitend in onderaanneming werken.

Vrachtwagen Accessoires

Slechts enkele zeer grote bedrijven blijken in staat om een ‘in-house’ TMS te ontwikkelen. De reden ligt voor de hand: het TMS moet perfect compatibel blijven en mee evolueren met alle componenten van een digitale infrastructuur, zowel upstream als downstream. stuurknop vrachtwagen. Sommige middelgrote bedrijven slagen echter wel in deze uitdaging, zoals Getax Logistics in Ham, dat samen met partner Heppner Belgium een TMS ontwikkelde dat specifiek op hun behoeften is afgestemd

In dit geval was het de noodzaak om de tool op maat te maken die de motivatie vormde voor de gekozen aanpak. En dan nog werd hun TMS ontwikkeld als uitbreiding op een bestaand ERP (Puntoo in dit geval).Tegenwoordig wordt traditionele transportmanagementsoftware vervangen door 'plug-and-play' equivalenten. Het grote verschil is dat een traditioneel TMS door het bedrijf wordt aangeschaft.



Dit vereist een relatief grote investering, een goed beveiligde ITinfrastructuur en interne vaardigheden om het programma te implementeren en gebruikers op te leiden, evenals een aanzienlijk budget om updates te garanderen. Steeds meer bedrijven schakelen daarom over op een Transport Management Systeem waarvan zij alleen gebruikers zijn - lego vrachtwagen city. DeNaast een nieuw TMS 'in de cloud', gebruikt Handico Trucking een systeem dat de gegevens in klantenorders homogeniseert

Deze systemen zijn misschien minder flexibel en minder configureerbaar, maar ze zijn toegankelijker voor bedrijven die niet veel interne digitale knowhow in huis hebben. mooiste vrachtwagen. Ze zijn over het algemeen sneller te implementeren en bijzonder geschikt voor groeiende bedrijven, aangezien de abonnementskosten alleen toenemen met het aantal voertuigen en de gegevenspakketten die moeten worden verwerkt



Dit wordt een ’plug and play’ TMS genoemd, vergelijkbaar met een applicatie op een smartphone. Ongestructureerde gegevens structurerenHet zwakke punt van al deze TMS systemen blijft echter de kwaliteit van de gegevens die ze te verwerken krijgen. Wanneer je weet dat sommige transportbedrijven nog steeds een fax in gebruik moeten houden omdat sommige klanten niet willen overstappen op een computersysteem, besef je dat de transporteur niet per se de minst innovatieve schakel in de waardeketen is.

Totaal Gewicht Vrachtwagen Belgie

Het probleem is dat de gegevens ongestructureerd zijn, waardoor tot voor kort menselijke tussenkomst nodig was om ze bruikbaar te maken. Vrachtwagenopbouw en vrachtwagenhydrauliek. lading zekeren vrachtwagen. Dit is waar artificiële intelligentie om de hoek komt kijken. Er zijn verschillende technologieën om heterogene gegevenspakketten homogeen te maken. RPA (Robotic Process Automation) is er één van. Het wordt al sinds het begin van dit decennium toegepast bijECS: een 'bot' wordt getraind om repetitieve taken uit te voeren, zoals het beheren van leveringsbonnen

Bij Handico Trucking (winnaar van de Digital Truck Award 2024) werd RPA overwogen, maar het bedrijf uit Lanaken koos voor een nieuw TMS (Qargo) dat deze taak op zich kan nemen. Er zijn ook oplossingen die transporteurs aan hun klanten kunnen bieden om ervoor te zorgen dat zij vanaf het begin kwaliteitsgegevens leveren.

Sommige TMS systemen kunnen zichzelf zelfs ‘bedienen’ in een mailbox en alle e-mails vinden die betrekking hebben op een bepaalde bestelling of klant. Artificiële intelligentie kan natuurlijk veel verder gaan dan wat er vóór het TMS gebeurt - kleurplaat vrachtwagen scania. Hoe groter de hoeveelheid gegevens die haar ter beschikking wordt gesteld, hoe beter de AI (bijvoorbeeld) in staat zal zijn om voorspellende analyses uit te voeren

Hergebruik en recycling van auto-onderdelen

Voor Autosloperij - VanGilsAutomotive VanGilsAutomotive staan hergebruik en recycling van auto-onderdelen hoog in het vaandel.

Latest Posts

Foto Vrachtwagen

Published Mar 11, 25
6 min read

Scania Speelgoed Vrachtwagen

Published Mar 11, 25
10 min read

Schotel Vrachtwagen

Published Mar 11, 25
10 min read